Mannen i hemmet

När man bor med två tjejtjejiga tjejer som ständigt promenerar på bomullsmoln i en rosa bubbla, doftande av Dolce gabbanas "rose the one", insmörjda i niveas "angels star", iklädda rosa onepieces och som ständigt kommer hem med händerna fulla av kassar från diverse dyra klädaffärerna kan jag ibland känna mig manlig. Idag uppstod yttligare ett sådant scenario. Jag och Andrea hade placerat våra rumpor i soffan, med datorerna i knät och tvljudet som bakgrund på vår fridfulla eftermiddag. Elin hade (innan Andrea kom) visat sina fynd från storsentret men vill såklart få bekräftelse av Andrea också. Jag hade sagt "vad fint, snyggt, naw" på prylarna som passerade mina ögon, sådär som man brukar göra.. ni vet!

Nu var det Andrea's tur att ge bekräftelse. Det första hon visar är sina skor, Andrea utbrister "ååååååh deee var ju myyyycket snyggareee än minaaaaa" och Elin svarar "Neeeej, jaag tycker dina är myyyycket snyggare, vi kan byyyyta". Andrea svarar "jaaaaaa" och bekräftar på det sättet den goda ideén hennes väninna precis erbjudit henne. Nu är det dags för nästa present som är en julklapp till Elin's mamma kristina, julklappen består av ett rosa glas med texten "mamma", NU händer det något inom Andrea som gör att till och med jag sliter ögonen från datorn och riktar dem till gestalten bredvid mig. Andrea skriker: "åååååååååååh, guuuu vad guuuulliiiig" med en sådan ljus stämma som jag inte ens hade kunnat imitera om jag så gärna velat. Hon försätter även med "vaaaart hiiiitttade du deeeen?" även nu i falsett. Elin's ögon glittrar av hur exelterad hennes väninna precis blivit och berättar vad hon köpt den. Men nu, för att göra det här tjejtjejiga bubblan ännu mer sockersöt visar hon upp fortsättningen- ett thé. Andrea blir så exalterad så hon för händerna mot munnen och säger ÄNNU en gång "ååååååååååh, halloooooon och kooooookoooos åååååååååh".

Jag sitter bredvid, inombords vill jag bara skjuta dem båda två i huvudet. Vad är det här? Det är en jävla KOPP och ett THÉ. Jag känner mig som en MAN, jag kan inte se det fantastiska i något av det, visst muggen var söt och thét kommer säkert smaka jättegott, men.... NEJ!

Är det jag som är totalt efterbliven eller borde jag försöka omvandla mina vänner till det lite mer mänskliga? Eller borde jag bli lite mer tjejig kanske?



Kommentarer
Postat av: Alex

Haha! Hoppas inte Elins mamma läser bloggen bara ;)

2010-12-20 @ 23:56:13
Postat av: Marielle

Haha! Tänkte det samma Alex ;) Tycker du får bli lite mer tjejig! Jag förstår verkligen Andrea och Elins beteende, inga konstigheter :)

2010-12-21 @ 10:09:04
Postat av: Sandra

Haha.. Angelica, jag försår precis hur du känner! men det spelar ingen roll hur mkt du försöker.. du kommer alltid vara en man :D

/din kära syster

2010-12-21 @ 12:08:45
Postat av: sanna

hahaha, roligaste jag läst på länge, skrattar fast att jag hörde inlägget igår. jag är på din sida jag Angelica!

2010-12-21 @ 15:04:34
Postat av: mamma

nänä angelica du kan aldrig bli man, med manliga attribut. du är alldeles för mycket kvinna, men men det är bra med manliga tankar..........usch vad steriotypt

2010-12-21 @ 20:54:18
Postat av: Anonym

hahaha, jag kan höra Elin och Andrea i huvudet nu!:D Hoppas allt är bra med er! Saknar er här borta! pusss!

2010-12-22 @ 04:23:02
Postat av: Sandra

glömde skriva mitt namn visst, haha ;)

2010-12-22 @ 04:23:33
URL: http://snndra.blogspot.com
Postat av: Emilia

Hahhaha, gud vad jag skrattade när jag läste detta :)! Du är lika manlig som jag ;) PUUss !

2010-12-22 @ 07:58:08
Postat av: Angelica Svarar

Alex: Nej, jag kontrollerade innan jag skrev det att Elins mamma inte läser faktiskt :)



Marielle: Haha, du är ju lika sockersööt du, även du förtjänar ett skott i huvudet ;)



Sandra: ELLER HUUUR! Vad är det för fel på, vad ska jag kalla det? "Sådana där", det är ju omänskligt. Nej, inget sånt där för dig och mig, vi har helt enkelt fått gått den hårda vägen i livet ;)



Sanna: Haha, ja jag övervägde att spela in det på band, så man får höra EXAKT hur det lät.. Men det verkar som de flesta förstår ändå, det var ju inte direkt första gången något sådant här sker, bara det att jag brukar vara tyst då. Men den här gången exploderade jag! Tönterier!



Mamma: En man i en kvinnas kropp, det är jag det!



Sandra. S: Haha, jaaa det gjorde jag med kan jag säga ;)



Emilia: Hahahah, jaaa men du vet hur det är! Tur att du finns ;) <3

2010-12-22 @ 20:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0