Utekväll och en toalettjuv

Igår var det dags att pröva på ännu en karatefylla i den ökända byn Jessheim. Jag och mina två trogna väninnor började värma upp på hemmaplan, för att vara exakt; ett grått hus saknad av isolering. På kvällens schema stod maskerad och hur mycket vi än letade på google, i Jessheims storsenter, bytte ideér, analyserade och diskuterade så kom vi inte fram till något. Vi gjorde därför precis så som personer man stör sig på gör, klädde typ inte ut oss. Eller jaa, klädde ut sig snyggt, så fjantigt! Tre duschar senare, smink framför vår egna och grannens spegel, och lite tjat höjde vi volymen och knäckte första ölen. Allt efter som klockan tickade på var det dags att rusa iväg till tåget (ojoj, hör.. storstadsinpuls). När vi kom fram till destinationen möttes vi av ett glatt partygäng utklädda till lite allt möjligt, som tur var, var ingen lika extrem som vi ibland kan vara på hemmaplan. Efter ännu några uppdruckna öl, "Jag kommer" gånger 100, tjat, blixtringar från diverse kameror var det dags att beställa in en taxi till Jessheims klubbar.

Andrea, Elin och några andra medsläp stod i kön medans jag kom in med hjälp av ett känt ansikte sedan tidigare. Det första jag tänkte när jag klev in genom dörrarna var att jag var tvungen att pudra näsan inne på damtoan. Som vanligt möts man av en lång kö, många som hade samma planer som mig. Efter väldigt lång tid hamnade jag först i kön "Hurrraa!" tänkte jag genast. Sekunderna senare armbogar sig en lång, mörkhårig fjortistjej med alldeles för kort klänning utan strumpbyxor före mig. Det brinner genast i helvetet hos lilla mig, en sådan sak går verkligen emot mina principer. Så vad gör jag? Jo, jag snirklar mig före tjejen och ställer mig framför. Som svar får jag ännu en armboge i sidan och hon ställer sig framför mig igen.

Vilken barnlek tänker jag för mig själv, här står vi, två vuxna damer och armbogar oss fram till vem som ska först till toan. Ungefär som när man var liten och sa "min pappa är starkast" näää, "min pappa är starkare än alla era pappor tillsammans". Hur som helst, eftersom jag fann den här lilla leken otroligt rolig och tycker det kan vara lite roligt att jävlas så tog jag min chans. Dörren slår upp framför näsan på oss och jag ser hur den blir ledig, jag springer genast fram och kommer först in på toan. Innan jag hinner låsa rycker den galna fjortistjejen upp dörren. Jag står öga mot öga mot toalettjuven? Vem ska vinna, vem ska försvinna? Hon skriker till mig "vaaad faaaaan gööööru?" (på norska då), Jag svarar lungt "Jag gick in på toan" samtidigt som jag känner hur skrattet bubblar inom mig. Fjortistjejen blir helt hysterisk och börjar skrika en massa som jag inte förstår hälften av, hon hävdar i alla fall att jag borde ställa mig i kö, för hon var faktiskt först och jag var helt dum i huvudet. Jag kan därför inte längre hålla mig utan börja gapskratta, bara sådär rakt ut, rakt mot hennes ansikte. Det här var ju bara för löjligt. Men jag märker hur händelseloppet börjar lida mot sitt slut, toalettjuven fick inte den responsen som hon ville ha och jag står bara och garvar. Som pricken över i:et avslutas händelseförloppet med att hon smäller igen dörren, men innan det skriker hon "whateeeeevvvvvaaah'". Jag låste dörren efter henne och brast ut i ett asgarv, vissa människor är otroliga.

Kvällen slutades i alla fall vid en hamburgegrill, köpte stips och hamburgare för 95 norska, sååå värt det i just den sekunden, sååå inte värt det dagen efter.

Hoppas ni har det bra i Säffle.
Med vänliga hälsningar,
Angelica slagskämpen Månsson

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Hahahaha! Fan vad jag saknar att festa med min Angie!

2011-02-21 @ 20:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0