Ingen bråkar med mig va

När man märker att tanterna och även gubbarna för den delen, som ska gå på bussen betér sig som förskoleelever när badbussen kom (på min tid), då kan man verkligen fråga sig vart vägen är påväg. Jag blev rent ut sagt frustrerad idag. Jag stod i godan ro och inväntade bussen, 20 minuter innan märker jag hur alla börjar knö ihop sig, ställa sig jämt några centimeter ifrån varandra, strunta i att diverse väskor blockerade fri väg.. alltså 20 minuter INNAN bussen ens kommit. Folk började "diskret" förbereda sig på att komma först in i bussen, det knöddes, det gavs blickar.. Puckon tänkte jag, och stod stilla samtidigt som jag lyssnade på min ipod. När bussen kom ställde jag in min väska (först) vilket pensionärerna inte hade tänkt på. Så när de sprang mot bagageutrymmet gick jag lungt in i bussen (tredje person) och satte mig längst bak. Hade lust att skrika: ALLA KOMMER FÅ PLATS I BUSSEN JAG LOOVAR!

Men istället tänkte jag;
- Vem vann den striden då? va, va, va? suckers..


/Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0