Cheesburgarjävel

Mötte upp en ganska förbannad Angelica efter jag hade slutat jobbet. Jag hade telefonen i ena örat samtidigt som vi gick så jag kunde inte riktigt höra vad hon muttrade i det andra, men jag kunde urskilja något i stil med "döda andrea".

Efter ett tag slocknade kraken på soffan, och jag smet iväg till köpcentret. Här sitter jag nu, och jag har konstaterat att Norge är ett väldigt märkligt land. Jag känner mig diskriminerad, jag känner mig åtsidosatt på grund av mina specialbehov. Specialbehov som stavas glutenfritt. Varför ska jag behöva betala nästan 10 kronor mer bara för att jag inte kan äta gluten? 25 kronor betalade jag nyss för att få äta min specialcheesburgare, och därmed få tillgång till Burger King's gratisinternet. Men den var riktigt riktigt god, kanske en av de godaste jag ätit. Intalar jag mig.
Att vara glutenintolerant i Norge är dyrt, det vet jag det. Tacka vet jag Sverige!



/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0