19 December, 2010

Glutenfria lussebullar, svensk ljulmust smugglad över gränsen och activiayoghurt, det är livet det en lördagskväll i Norge =) Just nu saknas bara lite sällskap. Fast tur är väl det att min sambos ligger och sover, annars hade det nog bara slutat med att jag varit tvungen att dela med mig av både bullar och julmust.

Idag var jag och Angelica de mest önskvärda flickvännerna man någonsin kan ha. För när den tredje familjemedlemen slutat jobba för kvällen stod maten på bordet, alla ljusen i lägenheten var tända och "So this is christmas" spelades ur högtalarna (Andreas absoluta favorit låt just nu). Hade det inte varit för att den männskan ser så förbaskat nöjd och fridfull ut när den börjar spelas så hade jag nog hatat den låten vid denna tidpunkten..
Hon kan konsten att vara glad för ingenting Andrea, och det är därför det är så kul att överaska henne. Man känner sig alltid uppskattad helt enkelt =)

Tre hårt arbetande, proppmätta och övertrötta kvinnor, med alldeles för lite koll på allt vad rutiner heter, kan vara en ganska så underhållande kombination en sen lördagskväll. Tänk om det kunde vara så här hela livet, leva ungkarlsliv (jag vet inte vad det heter när man är tjej?) och tjäna pengar. Jag hade då minsann inte klagat. Hemlängtan slår till ibland lite då och då, men vad bekvämt vi har det just nu egentligen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0