Good day!

Igår var det Beer Call här på Jessheim. Det inträffar alltid första tisdagen varje månad och då går alla ut och super sig stenfulla, alla utom jag. Jag hittills inte lyckats ta mig tid att gå ut en endaste gång sedan jag blev norgebo, vilket är mycket dåligt! Igår lyckades jag heller inte byta bort mitt sena kvällspass, så även denna gången bommade jag en utekväll.
När jag gick från busstationen inatt klockan ett var iprincip hela stan öde, så lite lättad blev jag över att jag kanske inte missade något ändå. Tills jag kom upp i våran lägenhet och möts av en Frida hängandes över toaletten och en främmande kille i hallen, som tillslut visades sig vara våran ena granne. Vart min sambo Andrea var var ett mysterium, men även hon dök upp efter ett tag på lite vingliga ben och lite lätt lullig.
Grannarna hade fest som vanligt, och efter en lång rad av försök av övertalning om att jag skulle med ut av diverse olika personer jag aldrig träffat, traskade en stor skara iväg till Gartneriet, Jessheims populäraste nattklubb. Tråkig som jag var slängde jag på mig mjukisdressen och landade i soffan framför white chicks med en trave riskakor.
Imorse kunde jag i alla fall glädjas över att jag var den enda som inte var bakfull, både Andrea och Frida såg båda ut att ha sett bättre dagar ;)

Eftersom både jag och Andrea har våran jobbfria dag idag så tänkte vi lyxa till det lite med att gå på bio. Men efter att ha betalat hyran och diverse andra utgifter insåg vi att vi nog var lite för fattiga. Istället planerar vi filmkväll med hemmagjord pizza gjord på kylskåpets färskaste ( dvs. den lilla mängd som inte gått ut på datum) ingridieser; choritzokorv och ost! Smaskens :)



/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0