Fylla kylskåpet

Efter att ha grinat lite för mitt hår som för tillfället är en blandning av grått, blått, gult och vitt så följde jag med mamma för att handla. Nu när jag ska flytta hemifrån vill min kära moder att jag ska ha mat i magen så hon bjöd på hela kalaset, och jag kan lova att ni, mina roommates kommer få en chock när jag kommer. 5 kassar mat..
När jag gick runt på domus insåg jag vad liten jag egentligen är. Vad ska man handla egentligen? Vad kan man laga för matlådor? Vad ska jag äta till frukost? Det har liksom fallit sig naturligt att gå hemma i kylskåpet och ta det jag behöver, men nu när jag bara ska handla till mig, så är inget lika självklart längre. Mamma la märke till min förvirring och hjälpte mig som tur var.

Precis när vi parkerade så kommer pappa ut ur porten. Jag utbrister: Pappa, vad tycker du om mitt hår? Var av pappa bryter ihop: hahahah, har du färgat håret? hahaha, du ser ut som en.. öh clown.. hahah, ska det se ut så? Det är ju blått.. hahaha! 

Imorgon kl 9 ska jag till Boys and girls och göra om det.

/ Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0